Opakowania e-commerce – mnogość rodzajów i sposobów na wysyłkę w sklepie internetowym.

Strona główna » Opakowania e-commerce – mnogość rodzajów i sposobów na wysyłkę w sklepie internetowym.

Opakowania to jeden z najważniejszych aspektów e-commerce, czyli internetowej sprzedaży którą prowadzimy. Po otrzymaniu przesyłki przez klienta karton to właśnie pierwsza rzecz jaką zobaczy przed odpakowaniem zawartości przesyłki. To jak zapakowany jest przedmiot też ma ogromne znaczenie, raczej nikt z nas nie chce męczyć się przez długi czas z folią i lepiącą się wszędzie taśmą klejącą trzymającą naszą upragnioną zawartość w środku.

Pudełka kartonowe dla przesyłek – rodzaje

Na rynku istnieje naprawdę sporo rodzajów opakowań, wiele z nich ma też cechy kilku pudełek przez co nie możemy jednoznacznie określić rodzajów. Gatunek kartonu najlepiej dostosować do profilu firmy i rodzaju przesyłki. Jeśli karton to pierwsze co zobaczy nasz klient powinniśmy się dobrze zastanowić jaki rodzaj pudełka kupić i użyć do wysyłania naszych cennych towarów.

Bardzo często spotykanym pudłem jest karton wycinkowy. Jest to często spotykane opakowanie, gdzie zamykana część pojemnika jest połączona z całą resztą kartonów i wsuwana w specjalnie zaprojektowane otwory bądź pomiędzy ścianki kartonu a wypełnienie w postaci pianki lub styropianu, dzięki czemu nie potrzebna jest nam taśma a zamknięcie trzyma się naprawdę mocno mimo że nie użyliśmy kleju. Dzięki łatwemu i mocnemu zamykaniu a także bardzo wytrzymałej konstrukcji i użytej tekturze kartony te wykorzystywane są bardzo często do pakowania butów oraz z użyciem pianki wysyłkowej pakuje się delikatne podzespoły komputerowe na przykład: karty graficzne.

Dzięki łatwemu otwieraniu i ogólnemu wyglądowi kartonika najczęściej spotkać można je po zamówieniu produktów kosmetycznych, najczęściej zestawów kosmetyków.

Opakowania wysyłkowe składane poprzez ściśnięcie jej z dwóch stron, które zamykane są na wcześniej przyklejoną taśmę oraz otwierane poprzez oderwanie paska kartonu nazywane są kartonami automatycznymi. Ich budowa pozwala na jeszcze szybsze pakowanie oraz praktycznie natychmiastowe rozpakowanie, w końcu wystarczy oderwać kawałek tasiemki aby dostać się do środka. Dzięki tej budowie pudełka są bardzo chętnie wykorzystywane do wysyłki paczkomatem bądź kurierem. Dodatkowo większość kartonów automatycznych posiada dodatkową taśmę pozwalającą na zwrot paczki do nadawcy lub ponowne jej użycie.

Pod uwagę podczas zakupu pudełka powinniśmy także wziąć sposób otwierania naszego kartonu. gdy opakowanie to ma służyć do wysyłki liczyć się będzie oprócz wytrzymałości również porządne zamknięcie, najlepiej w tym celu użyć kartonu z wbudowaną tasiemką lub kartonu klapowego zaklejonego taśmą. Jeżeli jednak karton nasz ma zostać użyty jako opakowanie a nie karton wysyłkowy użyć możemy dowolnego kartonu z czego jednym z najlepszych wyborów będzie karton fasonowy dzięki jego prostocie otwierania i schludnemu wyglądowi, dodatkowo na kartonie tym można bez problemu naszkicować logo lub inne informacje o firmie lub zawartości.

Z czego zrobione są kartony do wysyłki?

Pudełka e commerce zbudowane są z wytrzymałej i ostatnio coraz częściej biodegradowalnej tektury, dzięki czemu nie musimy się martwić że nasza paczka ulegnie zniszczeniu, o ile oczywiście nikt po drodze nie postanowi zagrać nią w piłkę nożną. Biodegradowalność pozwala nam również cieszyć się naszą paczką bez wyrzutów sumienia o nasze środowisko.

Jak wybrać pudełka kartonowe do wysyłki?

Kartony wysyłkowe należy dobrać odpowiednio do wielkości przesyłki oraz profilu firmy aby karton e commerce pasował jak najlepiej wielkościowo i wyglądowo. Rozmiar pudełka e commerce powinien zawsze powinien pasować do przesyłki na tyle, żeby użyć tak mało dopełniaczy jak to tylko możliwe co pozwoli nam na oszczędność pieniędzy oraz miejsca podczas transportu. Brak dodatkowego miejsca ograniczy nam także szansę na uszkodzenie zawartości. Dodatkowo odpowiednio dopasowane opakowanie pozwoli nam wysyłać naszą przesyłkę przy użyciu paczkomatu.

Może zainteresuje Cię również: